сряда, 25 септември 2013 г.

Ковчези по 2,5 тона в 3D филма на Metallica

Три години след последния концерт на Metallica в България групата се завръща у нас – този път със спиращото дъха шоу в 3D формат METALLICA THROUGH THE NEVER, което идва в IMAX 3D у нас в деня на световната си премиера – 27 септември, съобщават от Форум филм България. „Това е най-технологичното шоу, поставяно някога на арената – казва Адам Дейвис, съдружник в строителната фирма, която работи по шоуто. – Сглобяването му бе невероятно съчетание между изкуство и наука. Количеството на високотехнологично оборудване е безпрецедентно дори за нас. Има безброй проектни и строителни елементи, които никога не са правени преди.“ „Това е едно много щателно обмислено шоу, подчинено на строг сценарий – продължава Феъруърт, президент на компанията. – Сцената е пълна с механично оборудване. Всичко трябва да е поставано на мястото си, до последната игличка. Има вероятно към 90 000 килограма оборудване, включително ковчези, спускани от тавана, всеки от които тежи по 2 500 килограма. Разпределянето на тежестта беше трудно. Озвучителният сектор създаде олекотено оборудване, от което спестихме 20 тона. Осветителите също трябваше да направят корекции с тази цел. Натоварването на тавана беше изчислено до хилядна от грама.“ Смайващото количество оборудване изисква ново оразмеряване на пространствата, на които Metallica правят изпълненията си. „Трябваше да създадем основна рамка, в която да разположим цялото шоу – казва Дейвис. – Трябваше да има място за осветителското оборудване, за движещите се оператори, механичен гараж от плат, който да се спусне в гигантска тоалетна, система от автокранове за изграждане на статуята, оборудване Тесла за изстрелване на огън, падащи рамкови конструкции за унищожение, летящи ковчези. Всеки квадратен сантиметър беше зает от един или друг ефект.“ Нужна е цяла армия от сценографи, архитекти, електроинженери и софтуерни дизайнери, които работят в тясно сътрудничество в продължение на две години, за да създадат елементите, видени на екрана. „Беше удивително съчетание на различни дисциплини – споделя Дейвис. – Трябва да имаш познания по физика, за да сътвориш 9-метрова статуя или да накараш под да се превърне във видео-екран. Има невероятно количество технологично оборудване: осветителско, видео, сценични механизми, пиротехника, всички комуникиращи си едно с друго. Само по отношение на сценичната автоматизация имаме 200 компютъра, интегрирани в проекта. Всеки осветителен прибор е снабден с компютър. Едно от големите предизвикателства бе да ги вкараме в синхрон и програмираме
Окончателният проект включва не само ковчези, в които има живи актьори, но и дузина кръстове, които изникват от сцената, тоалетна чиния с уголемени размери, която Хетфийлд е кръстил “Metal Up Yer Ass“ (названието на една от ранните демокасети на Metallica), четири хидравлично задвижвани осветителни кули, които падат на земята и се разбиват в симулиран хаос, както и 5000 ларви, специално отгледани заради уникалния им цвят. Гигантски огнени кълба служат като ехо за образите на горящите улици извън концертните зали и сякаш море от кръв се излива от екрани на монитори, съставляващи пода на обширната сцена. „Тази сцена има всичко – обяснява Хетфийлд, - направо като многофункционално швейцарско ножче е. Под нея се случват толкова много неща, че озовеш ли се там в неподходящ момент, като нищо можеш да бъдеш разполовен“. “Това е най-страхотната сцена, на която някога сме стъпвали – добавя китаристът Кърк Хамет. Според Райтър това е най-голямата сцена, конструирана някога за вътрешно представление, като се простира на цялата площ, нужна за хокейна площадка. „Провесихме повече оборудване от покрива на арената, отколкото при всяко друго шоу на закрито – казва той. – Не би вършило работа при почти 60 процента от арените. Просто е прекалено голямо и тежко и заема много пространство от пода и покрива. Все едно да свириш на палубата на самолетоносач.“

Няма коментари:

Публикуване на коментар